تحویل انبوه چهار نوع موشک‌ بالستیک به ارتش وسپاه/ خطای‌ موشکهای ایران زیر 5متر است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::با حضور وزیر دفاع، انبوه موشک‌های قدر، قیام، فاتح، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد به  قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش ونیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاع و امنیت مشرق، سردار دهقان در جریان مراسم تحویل دهی این سامانه ها و تجهیزات موشکی، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: افتخار آفرینی فرزندان غیور و پرتلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تثبیت قدرت بازدارندگی موثر و افزایش اقتدار و توانایی نیروهای مسلح با جدیت و همت مثال زدنی ادامه دارد.

وزیر دفاع افزود: متخصصان افتخارآفرین سازمان هوافضای وزارت دفاع با تحویل انبوه موشک های بالستیک قدر ، قیام ، فاتح 110 ، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد یک بار دیگر توان و اقتدار صنعت دفاعی را در تامین نیازمندی های نیروهای مسلح به پیشرفته ترین تجهیزات موشکی به نمایش گذاشتند و نشان دادند تحریم های گوناگون و همه جانبه دشمنان که به صورت سخت گیرانه و ویژه در بخش دفاعی اعمال می شود، نتوانسته است کوچکترین خللی در عزم و اراده آن ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: موشک های فاتح نشان فتح و ظفر، خلیج فارس نشان خردمندی، مرصاد نشان موفقیت، قیام نشان صلابت و قدر نشان قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ایران اسلامی است .

تحویل انبوه 4 نوع موشک‌ بالستیک به نیروهای مسلح +عکس


سردار دهقان در ادامه گفت: این موشک ها قادر است اهداف دشمن را با دقت مورد اصابت قرار داده منهدم کند و طیف متنوعی از نیازمندی های موشکی نیروهای مسلح را در بردهای مختلف تامین نماید.

سردار دهقان افزود: این موشک ها که به طور کاملا بومی توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی، ساخت و به تولید انبوه رسیده ، امروز با سرافرازی تحویل نیروهای مسلح کشورمان شد .

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح از سطحی از توانمندی های دفاعی برخوردارند که قادرند با هرنوع تهدیدی در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و دشمنان ملت ما نیز به این قابلیت و توانمندی واقفند و تهدیداتی که اعلام می کنند لفاظی رسانه ای  و برای مصرف داخلی است .

سردار دهقان در ادامه به تشریح ویژگی و قابلیت های  هر کدام از موشک ها  پرداخت و گفت: موشک بالستیک قدر یک اچ و میانبرد قیام با توانایی حمل انواع سر جنگی های بلاست و بارانی توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را داراست و پرتاب از لانچرهای متحرک و سیلوها در مواضع مختلف و عبور از سپردفاع موشکی با داشتن قابلیت رادارگریزی، از مزایای این موشک ها محسوب می شود.

وزیر دفاع  افزود: موشک های بسیار دقیق و نقطه زن زمین به زمین فاتح 110D - و زمین به دریای خلیج فارس، در دسته نسل چهارم موشک های بالستیک فوق مدرن با سوخت قرار دارد و از معدود موشک هایی هستند که تا لحظه برخورد به هدف قادرند اهداف را رهگیری کرده و اصابت دقیق و موثری داشته باشند.

تحویل انبوه 4 نوع موشک‌ بالستیک به نیروهای مسلح +عکس

سردار دهقان در تشریح سامانه موشکی زمین به هوای مرصاد خاطر نشان کرد: این سامانه از نظر حجم کوچک، متحرک و قابل جابجایی سریع  و قابلیت اتصال به حلقه پدافندی کشور، ردگیری و انهدام انواع پرنده های دشمن از قبیل هواپیماهای جنگنده با سرعت بالا، بالگرد، موشک های کروز، هواپیمای بدون سرنشین در برد متوسط و به صورت غیرفعال را دارد.

وزیر دفاع تجهیز به رادار شناسایی، قابلیت کار مداوم 24 ساعته، امکان استقرار در ارتفاعات بسیار بلند، کشف، انتخاب و تعقیب هدف به صورت پیوسته و اتوماتیک را از قابلیت های عملیاتی سامانه مرصاد برشمرد و افزود: این سامانه با تجهیز به یک ردگیر مرئی ( الکترواپتیک ) قادر است عملیات مطلوبی در محیط جنگ الکترونیک انجام دهد و  به طور پیوسته و همزمان با چند هدف درگیر شود.

سردار دهقان در پایان از مدیران و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شبکه بزرگ همکاران وزارت دفاع که با روحیه جهادی در طراحی و ساخت این سامانه های موشکی نقش آفرینی کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

دهقان:خطای‌موشکهای ایران زیر5متراست

سردار حسین دهقان در حاشیه مراسم تحویل موشکهای بالستیک به نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: سخنان فرمانده کل قوا مبنی بر اینکه اگر تهدیدات دشمن ذره ای عملی شود ما حیفا و تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد، چیزی جز اتکا به توانمندی های فرزندان این مرز و بوم نیست، چرا که این قدرت هم اکنون وجود دارد و قابل توسعه است.

وی در مراسم تحویل دهی انواع موشک های زمین به زمین ، دریایی و پدافندی به نیروهای مسلح با اشاره به اینکه قدرت دشمن، یافتن و شکار این موشک هاست، گفت: سیستم های راداری موشک های بالستیک خود را طوری طراحی کرده ایم که رادارگریزند و به هیچ وجه دشمن قادر به انهدام این موشک ها نیست.

سردار دهقان افزود: موشک های بالستیک قیام و فاتح که امروز تحویل نیروهای مسلح شد، از این جمله اند.

تحویل انبوه 4 نوع موشک‌ بالستیک به نیروهای مسلح


وی با بیان اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی برای همسایگان نیست، تاکید کرد: همه می دانند قدرت جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ثبات در منطقه است و نیروهای فرامنطقه ای با بهانه ایران هراسی می خواهند حضور خود را در خلیج فارس توجیه کنند، اما باید بدانند ایران همواره آماده مقابله است.

"موشک های تحویل شده به نیروهای مسلح با بردهای مختلف و با سوخت جامد و مایع است و جوانان سازمان صنایع وزارت دفاع، طراحی تا تولید این سامانه ها را بدون اتکا به کشورهای خارجی انجام داده اند."

وزیر دفاع تاکید کرد: سامانه های هدایت شونده امروز، قدرت نقطه زنی اهداف را به صورت کاملا دقیق دارد و خطای اصابت آن ها زیر پنج متر است.

همه سامانه های تحویل شده بالستیک است و موشک های قدر و قیام (دو موشک دوربرد و میان برد بالستیک) ، موشک بالستیک فاتح با سوخت جامد، موشک خلیج فارس (موشک زمین به دریای بالستیک) و سامانه پدافندی مرصاد نیز از جمله سامانه های بسیار دقیق برد متوسط جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته امیر شهرام جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، سامانه مرصاد در ارتفاع متوسط حرف اول را می زند.

تجهیز قیام و قدر به کلاهک بارانی

در رزوهای اخیر شاهد رونمایی از کلاهک بارانی نصب شده برروی موشک‌های بالستیک نیروهای مسلح بودیم که این کلاهک ها قادر هستند اهداف انبوهی را در محل اصابت منهدم کنند.

اما امروز صبح با اعلام وزیر دفاع در مراسم تحویل انبوه موشک های بالستیک به نیروی هوافضای سپاه معلوم شد که که این سرجنگی ها حداقل بر روی 2 موشک بالستیک قدر یک H و میانبرد قیام نصب شده است.

هم اکنون این 2 موشک با توانایی حمل انواع سر جنگی های «بلاست» و «بارانی» توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را  دارا بوده و پرتاب از لانچرهای متحرک و سیلوها در مواضع مختلف و عبور از سپردفاع موشکی با داشتن قابلیت رادارگریزی،  از مزایای این موشک ها محسوب می‌شود.

موشک‌های بالستیک با سرجنگی بارانی برای انهدام جنگ افزار ها و تجهیزات نظامی دشمن به کار گرفته می شود و گریز از سامانه های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده، امکان تخریب چند هدف مجزا از یک دیگر از ویژگیهای این موشک به شمار می رود.

در آخرین رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه سال جاری انبوهی از موشک های قدرH برای اولین بار به نمایش درآمدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا